Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • el
  • en
Home
  • Το Τμήμα
    • Φιλοσοφία Και Στόχοι
    • Χαιρετισμός Προέδρου
    • Επαγγελματικές Προοπτικές
    • Διασφάλιση Ποιότητας
    • Τοποθεσία Και Πρόσβαση
  • Προπτυχιακές Σπουδές
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Κατευθύνσεις
    • Διπλωματική Εργασία
    • Διδακτικά Συγγράμματα
    • Μαθήματα
    • Κατατάξεις
    • Πρακτική Άσκηση
    • Erasmus+
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα
  • Μεταπτυχιακές Σπουδές
    • ΠΜΣ "Οικονομική Και Διοίκηση Για Μηχανικούς"
    • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Μηχανικών Οικονομίας Και Διοίκησης Μέσω Έρευνας
    • Διδακτορικό Δίπλωμα
  • Προσωπικό
    • Ακαδημαϊκό προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό επί συμβάσει
    • Μέλη Ε.ΔΙ.Π - Ε.Τ.Ε.Π.
    • Διοικητικό προσωπικό
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
      • Εργαστήριο Διοίκησης Επιχειρήσεων Και Λήψης Αποφάσεων
      • Design, Operations & Production Systems Lab
      • Eργαστήριο Ευφυούς Εξερεύνησης Και Ανάλυσης Δεδομένων
      • Εργαστήριο Εφαρμοσμένων Φυσικών Επιστημών
      • Εργαστήριο Διαχείρισης Πληροφορίας - i4M Lab
      • Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Ποιότητας Και Τεχνολογίας - ΕΠΠΤ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Econ-Tech Lab)
    • Μεταδιδακτορικοί Ερευνητές
    • Διδάκτορες
    • Υποψήφιοι Διδάκτορες
  • Φοιτητική Ζωή
    • Συμβουλευτικός Σταθμός
    • Φοιτητικές Ομάδες
    • ESTIEM
    • My Aegean
    • Γραφείο Διασύνδεσης
    • Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
  • Ανακοινώσεις
    • Γενικές Ανακοινώσεις
    • Προκηρύξεις
    • Προκηρύξεις Θέσεων Μελών Δ.Ε.Π
    • Ανακοινώσεις μαθημάτων
    • Εξετάσεις και αποτελέσματα
    • Πρακτική Άσκηση

Breadcrumb

  1. Home
  2. Courses

Marketing

Τίτλος
Marketing
Ταυτότητα μαθήματος
ΓΕ0113
Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος
Document
marketing_constantelou.pdf
Εξάμηνο
8
Περίοδος
Άνοιξη
Instructor
Κωνσταντέλου Αναστασία
ΕCTS
5
Κατηγορία
Compulsory
Περιγραφή

 

Το μάθημα εστιάζει αφενός στο θεωρητικό υπόβαθρο, αφετέρου σε εφαρμογές του Marketing στα πεδία ενδιαφέροντος του Μηχανικού Οικονομίας & Διοίκησης. Αναλύονται οι βασικές έννοιες του γνωστικού αντικειμένου του Marketing και o συσχετισμός τους με τον συνολικότερο επιχειρηματικό σχεδιασμό.

Αναπτύσσονται οι αρχές, οι μεθοδολογίες, τα συστήματα και εργαλεία, που υποστηρίζουν τη διοίκηση του marketing, με ειδικότερες αναφορές στην ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την οργάνωση της ανάλυσης των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών έρευνας αγοράς) τον προσδιορισμό της ζήτησης, την ανάλυση του ανταγωνισμού, την τμηματοποίηση των αγορών, τη στόχευση και τοποθέτηση, τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τη διαμόρφωση στρατηγικής και το μίγμα Marketing (προϊόν, τιμή, θέση, προώθηση).

Τέλος, γίνεται επισταμένη αναφορά με παραδείγματα και ασκήσεις στο σχεδιασμό, υλοποίηση και έλεγχο προγραμμάτων (σχεδίων) Marketing

Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus):

1.      Γενικοί Ορισμοί, Διαδικασία του Μάρκετινγκ

2.      Στρατηγική Μάρκετινγκ για την ανάπτυξη των πελατειακών σχέσεων.

3.      Ανάλυση του περιβάλλοντος Μάρκετινγκ

4.      Κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς καταναλωτών και επιχειρηματικών πελατών

5.      Έρευνα μάρκετινγκ

6.      Τμηματοποίηση αγοράς

7.      Branding σε Προϊόντα και Υπηρεσίες

8.      Ανάπτυξη νέου προϊόντος και στρατηγικές κύκλου ζωής προϊόντος

9.      Τιμολόγηση.

10.  Κανάλια Διανομής

11.  Λιανεμπόριο & Χονδρεμπόριο

12.  Προώθηση, Επικοινωνία, και Διαφήμιση

13.  Μάρκετινγκ και Διαδίκτυο

 

Πρόγραμμα τάξης
Wednesdays, 15:00-18:00
Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:

Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα, οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος, καθώς και επίλυση πρακτικών προβλημάτων και μελετών περίπτωσης.

  • Τελική Εξέταση στην ελληνική γλώσσα (70% ή 100%).
  • Μικρές προαιρετικές εργασίες που ανακοινώνονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων– και αναρτώνται στο eclass (30%)

 

 

Τοποθεσία
Μεγάλη Αίθουσα Ισογείου - Μιχάλειο Κτίριο
Προτεινόμενα αναγνώσματα

 

Αrmstrong Gary & Philip Kotler (2009) Εισαγωγή στο Μαρκετινγκ, 9η έκδοση, Εκδ. Επίκεντρο

Perreault, Jr. William, Joseph Cannon, & E.J. McCarthy (2012) Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης - Broken Hill Publishers Ltd.

Πασχαλούδης, Δημήτρης (2009) Μάρκετινγκ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε και δεν έχετε ρωτήσει, Εκδόσεις Κριτική.

Kotler, Philip (2001) Εισαγωγή στο μάρκετινγκ μάνατζμεντ. 1η έκδ. - Αθήνα: Γκιούρδας Β.

 

 

Σημειώσεις

Οι φοιτητές που θα επιλέξουν το μάθημα θα πρέπει απαραιτήτως να κάνουν εγγραφή στο eclass (http://eclass.chios.aegean.gr/) για να έχουν πρόσβαση στις διαφάνειες του μαθήματος, στις ανακοινώσεις και να ενημερωθούν για τις απαιτήσεις και τον προγραμματισμό των εργασιών του μαθήματος.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Πολυτεχνική Σχολή
Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης 

Κουντουριώτου 41
82132 ΧΙΟΣ

22710 - 35400 (Κέντρο)
22710 - 35402 Προϊσταμένη Γραμματείας
22710 - 35412 Ακαδημαϊκή Γραμματεία
22710 - 35422 Γραμματεία Μεταπτυχιακών Φοιτητών
22710 - 35403 Γραφείο Πρακτικής Άσκησης
22710 - 35430 Γραμματεία Προπτυχιακών Φοιτητών
(ώρες εξυπηρέτησης: 11:00-13:00)

Email: Chios-tmod @ aegean.gr

Το Τμήμα

  • Χαιρετισμός Προέδρου
  • Φιλοσοφία και Στόχοι
  • Τοποθεσία και Πρόσβαση

Προσωπικό

  • Μέλη Δ.Ε.Π.
  • Διδακτικό Προσωπικό επί συμβάσει
  • Μέλη Ε.ΔΙ.Π - Ε.Τ.Ε.Π.
  • Διοικητικό
εθααε
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης . Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος.  N3T
  • Το Τμήμα
    • Φιλοσοφία Και Στόχοι
    • Χαιρετισμός Προέδρου
    • Επαγγελματικές Προοπτικές
    • Διασφάλιση Ποιότητας
    • Τοποθεσία Και Πρόσβαση
  • Προπτυχιακές Σπουδές
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Κατευθύνσεις
    • Διπλωματική Εργασία
    • Διδακτικά Συγγράμματα
    • Μαθήματα
    • Κατατάξεις
    • Πρακτική Άσκηση
    • Erasmus+
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα
  • Μεταπτυχιακές Σπουδές
    • ΠΜΣ "Οικονομική Και Διοίκηση Για Μηχανικούς"
    • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Μηχανικών Οικονομίας Και Διοίκησης Μέσω Έρευνας
    • Διδακτορικό Δίπλωμα
  • Προσωπικό
    • Ακαδημαϊκό προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό επί συμβάσει
    • Μέλη Ε.ΔΙ.Π - Ε.Τ.Ε.Π.
    • Διοικητικό προσωπικό
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
      • Εργαστήριο Διοίκησης Επιχειρήσεων Και Λήψης Αποφάσεων
      • Design, Operations & Production Systems Lab
      • Eργαστήριο Ευφυούς Εξερεύνησης Και Ανάλυσης Δεδομένων
      • Εργαστήριο Εφαρμοσμένων Φυσικών Επιστημών
      • Εργαστήριο Διαχείρισης Πληροφορίας - i4M Lab
      • Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Ποιότητας Και Τεχνολογίας - ΕΠΠΤ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Econ-Tech Lab)
    • Μεταδιδακτορικοί Ερευνητές
    • Διδάκτορες
    • Υποψήφιοι Διδάκτορες
  • Φοιτητική Ζωή
    • Συμβουλευτικός Σταθμός
    • Φοιτητικές Ομάδες
    • ESTIEM
    • My Aegean
    • Γραφείο Διασύνδεσης
    • Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
  • Ανακοινώσεις
    • Γενικές Ανακοινώσεις
    • Προκηρύξεις
    • Προκηρύξεις Θέσεων Μελών Δ.Ε.Π
    • Ανακοινώσεις μαθημάτων
    • Εξετάσεις και αποτελέσματα
    • Πρακτική Άσκηση