Το μάθημα εστιάζει αφενός στο θεωρητικό υπόβαθρο, αφετέρου σε εφαρμογές του Marketing στα πεδία ενδιαφέροντος του Μηχανικού Οικονομίας & Διοίκησης. Αναλύονται οι βασικές έννοιες του γνωστικού αντικειμένου του Marketing και o συσχετισμός τους με τον συνολικότερο επιχειρηματικό σχεδιασμό.
Αναπτύσσονται οι αρχές, οι μεθοδολογίες, τα συστήματα και εργαλεία, που υποστηρίζουν τη διοίκηση του marketing, με ειδικότερες αναφορές στην ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την οργάνωση της ανάλυσης των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών έρευνας αγοράς) τον προσδιορισμό της ζήτησης, την ανάλυση του ανταγωνισμού, την τμηματοποίηση των αγορών, τη στόχευση και τοποθέτηση, τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τη διαμόρφωση στρατηγικής και το μίγμα Marketing (προϊόν, τιμή, θέση, προώθηση).
Τέλος, γίνεται επισταμένη αναφορά με παραδείγματα και ασκήσεις στο σχεδιασμό, υλοποίηση και έλεγχο προγραμμάτων (σχεδίων) Marketing
Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus):
1. Γενικοί Ορισμοί, Διαδικασία του Μάρκετινγκ
2. Στρατηγική Μάρκετινγκ για την ανάπτυξη των πελατειακών σχέσεων.
3. Ανάλυση του περιβάλλοντος Μάρκετινγκ
4. Κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς καταναλωτών και επιχειρηματικών πελατών
5. Έρευνα μάρκετινγκ
6. Τμηματοποίηση αγοράς
7. Branding σε Προϊόντα και Υπηρεσίες
8. Ανάπτυξη νέου προϊόντος και στρατηγικές κύκλου ζωής προϊόντος
9. Τιμολόγηση.
10. Κανάλια Διανομής
11. Λιανεμπόριο & Χονδρεμπόριο
12. Προώθηση, Επικοινωνία, και Διαφήμιση
13. Μάρκετινγκ και Διαδίκτυο
Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα, οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος, καθώς και επίλυση πρακτικών προβλημάτων και μελετών περίπτωσης.
- Τελική Εξέταση στην ελληνική γλώσσα (70% ή 100%).
- Μικρές προαιρετικές εργασίες που ανακοινώνονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων– και αναρτώνται στο eclass (30%)
Αrmstrong Gary & Philip Kotler (2009) Εισαγωγή στο Μαρκετινγκ, 9η έκδοση, Εκδ. Επίκεντρο
Perreault, Jr. William, Joseph Cannon, & E.J. McCarthy (2012) Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης - Broken Hill Publishers Ltd.
Πασχαλούδης, Δημήτρης (2009) Μάρκετινγκ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε και δεν έχετε ρωτήσει, Εκδόσεις Κριτική.
Kotler, Philip (2001) Εισαγωγή στο μάρκετινγκ μάνατζμεντ. 1η έκδ. - Αθήνα: Γκιούρδας Β.
Οι φοιτητές που θα επιλέξουν το μάθημα θα πρέπει απαραιτήτως να κάνουν εγγραφή στο eclass (http://eclass.chios.aegean.gr/) για να έχουν πρόσβαση στις διαφάνειες του μαθήματος, στις ανακοινώσεις και να ενημερωθούν για τις απαιτήσεις και τον προγραμματισμό των εργασιών του μαθήματος.