Το μάθημα γενικής επιλογής «Παίγνιο Επιχειρήσεων» είναι ένα από τα μαθήματα που εγείρουν διεθνώς το ενδιαφέρον των φοιτητών, αλλά και των στελεχών επιχειρήσεων. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου μαθήματος, οι φοιτητές λαμβάνουν το ρόλο των διευθυντών επιχειρήσεων και συνεπώς τη διοίκηση μιας επιχείρησης, στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης αγοράς. Ο σκοπός του μαθήματος είναι η σύνθεση των γνώσεων που αποκομίζουν οι φοιτητές από όλα σχεδόν τα μαθήματα που διδάσκονται και η πρακτική εφαρμογή αυτών σε συνθήκες που προσομοιάζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον. Στο παίγνιο επιχειρήσεων, οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε ομάδες (ανταγωνιστικές επιχειρήσεις) και προσπαθούν να επικρατήσουν στην αγορά, αναπτύσσοντας δεξιότητες που είναι απαραίτητες για ένα επιτυχημένο στέλεχος και δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν μέσα από άλλα μαθήματα. Η ευγενής άμιλλα που αναπτύσσεται ανάμεσα στις ομάδες των φοιτητών είναι ένας ακόμα παράγοντας ο οποίος λειτουργεί προς όφελος αυτών. Οι φοιτητές, παρακινούμενοι από την επιθυμία τους να «κερδίσουν» το παιχνίδι καταφεύγουν στην αναζήτηση επιχειρηματικών στρατηγικών και την εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών – εργαλείων που διδάχθηκαν.
Επιπλέον, οι φοιτητές καλούνται, ανά ομάδες, να αναπτύξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan), που να αφορά την υπό μελέτη ή οποιαδήποτε άλλη αγορά. Με την εμπειρία του παιγνίου και την καθοδήγηση του Διδάσκοντα οι φοιτητές, αφ’ ενός γνωρίζουν τις απαιτήσεις και τα περιεχόμενα ενός επιχειρηματικού σχεδίου και αφ’ ετέρου συνειδητοποιούν γιατί πρέπει να μελετώνται συγκεκριμένες παράμετροι κατά την ανάπτυξη των επιχειρηματικών σχεδίων.
Μαθησιακοί στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να:
- Κατανοούν στην πράξη τις βασικές λειτουργίες μιας επιχείρησης (Μάρκετινγκ, Παραγωγή, Οικονομικό, Εμπορικό).
- Αναλύουν εναλλακτικά σενάρια επιχειρηματικών αποφάσεων.
- Λειτουργούν σε ομάδες ως επικεφαλής ή ως απλά μέλη.
- Λαμβάνουν αποφάσεις από κοινού.
- Καταστρώνουν το οικονομικό μέρος μιας μελέτης σκοπιμότητας / επιχειρηματικού σχεδίου.
Το μάθημα είναι εργαστηριακό και οι φοιτητές βαθμολογούνται ανάλογα με την επίδοσή τους στις ασκήσεις - παίγνια. Περισσότερες οδηγίες: www.kirytopoulos.eu
Προτεινόμενη βιβλιογραφία:
- Stutely, R. 2003, Το ιδανικό επιχειρηματικό σχέδιο, Παπασωτηρίου, Αθήνα (published in Greek).
- Δαμίγος, Δ και Μαυρωτάς, Γ., 2007, Σημειώσεις Επιχειρηματικού Παιγνίου και Επιχειρηματικού Σχεδίου, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (published in Greek).
- Καρβούνης, Σ. 2006, Μεθοδολογία, τεχνικές και θεωρία για οικονομοτεχνικές μελέτες, Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα (published in Greek).